• BIST 97.533
  • Altın 145,647
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Ankara 12 °C
  • İstanbul 18 °C
  • İzmir 17 °C

TBMM BAŞKANI İSMAİL KAHRAMAN VE LAİKLİK

Ergün Aydoğan

TBMM Başkanı İsmail Kahraman tamda kendisinden beklenen açıklamayı İslam Ülkeleri Akademisyen ve Yazarlar Birliği AY-BİR’de düzenlediği ‘’Yeni Türkiye Konferansları’’nın altıncısında, ‘’Yeni Türkiye ve Yeni Anayasa’’ konulu konferansta; ‘’Laiklik olmamalı yeni anayasada ve dindar bir anayasa olmalı’’ diyor. Anayasanın yazım dilini de beğenmiyor ve ‘’82 Anayasası da, 61 Anayasası da dindar anayasalardır. Neden? Resmi tatiller, Kurban Bayramı, Ramazan Bayramı’dır. Din dersleri mecburidir ve inanca dayalı bir yapısı vardır. Yani seküler değildir, dindar anayasadır. Laiklik tarifi de ona göre olmalıdır. Laiklik bir kere yeni anayasada olmamalıdır… Dindar anayasa meselesinden anayasamızın kaçınmaması lazım. Dini olarak bahsetmesi lazım.’’

Anayasanın dilini beğenmeyen TBMM Başkanı İsmail Kahraman’ın ne kadar güzel! bir dil kullandığını görüyoruz! 61 ve mevcut 82 Anayasasını ‘’Dindar’’ anayasalardır diyor ama yeterli bulmuyor.

Laiklik tamamen anayasadan çıkarılsın diyor.

Din dersinin mecbur olduğu ve belli bir inanç (Hanefi) gurubunun inançlarına göre düzenlemelerin ağırlıkta olduğu anayasayı beğenmeyen İsmail Kahraman ‘’Laiklik’’ ilkesini tamamen kaldırarak nasıl bir anayasa istiyor acaba? Yani İsmail Kahramana göre tamamen ‘’Din’’ kurallarına göre düzenlenen bir anayasa mı? Peki, 80 milyonluk bir ülkenin hepsinsin aynı ‘’Din’’ aynı ‘’Mezhepten’’ olmadığı bir ülkede; hangi ‘’Din’’ ve hangi ‘’Mezhebe’’ göre anayasa yapılacak? Farklı inanç gruplarındaki vatandaşlarımız ne olacak? Onlar yeni anayasada temsil edilmeyecek mi? Yoksa farklı inanç grubundaki vatandaşlarımızın hepsi İsmail Kahramanın inanç anlayışını mecburen kabul mü edecek? Bu konuda da görüşlerini kamuoyuna açıklasa da öğrensek! Yani çoğunluk; Müslüman ve Hanefi mezhebinden olduğuna göre ‘’Yeni Anayasayı’’ da buna göre yapalım mı diyecek Sayın Kahraman. Dindar nesiller yetiştirmek için Milli Eğitimde yapılan değişikliklerden sonra şimdi de; Dindar bir Anayasa...

TBMM Başkanının kabul edilemez açıklamalarına, 6 ilkesinden birisinin ‘’Laiklik’’ olduğu CHP’den son derece yetersiz, zayıf bir açıklama, CHP’nin resmi sitesinden yayınlanıyor. chp.org.tr den; İsmail Kahraman Haddini Bil başlıklı; Laiklik, dine saygı, din devlet işlerinin ayrılmasının yanında din sömürüsü yapılmaması anlamına gelmektedir. Din ve mezhep hiçbir zaman politika malzemesi olarak kullanılamamalıdır. Dinimiz asla halkı sömürme aracı yapılamaz. Evet, tamda; Laiklik tehlikededir diyemem diyen bir CHP anlayışına uygun, ‘’sade suya tirit’’ bir açıklama.

Şaşırmıyoruz, üzülüyoruz. Bunların nihai hedeflerinin bu olduğunu bizler çok iyi biliyoruz. Ama bugüne kadar bunları görmeyen, görmek istemeyen; niyet okuyorsunuz diyenler bugün de aynı düşüncedeler mi acaba, onu merak ediyoruz. Bunlar değil miydi bir zamanlar; tutturmuşlar bir ‘’Türkiye Laiktir Laik Kalacak’’ bırakın bunları, halk isterse elbette laiklik kalkacak diyenler. Şimdi tamda onu yapmıyorlar mı?

Bunların bugünkü niyetlerini yıllar önce rahmetli Uğur Mumcu yazdığı kitaplarda ve katıldığı TV programlarında hep söylemişti. Uğur Mumcu evinin önünde hain bir saldırıya kurban gitti.

Zamanın başbakanı Erdoğan 2011 Arap baharı turunda Mısır’da; ‘’Ben Mısır’ın da laik bir anayasaya sahip olmasını tavsiye ediyorum. Çünkü laiklik din düşmanlığı değildir. Laiklikten korkmayın. Umarım ki Mısır’da yeni rejim laik olacaktır. Umuyorum ki benim bu açıklamalarımdan sonra Mısır halkının laikliğe bakışı değişecektir. Türkiye’de anayasa laikliği, devletin her dine eşit mesafede olması olarak tanımlar. Laiklik kesinlikle ateizm değildir… laik bir rejimde insanların dindar olma ya da olmama özgürlüğü vardır’’ diyor Erdoğan.

Evet, tamda budur. Cumhurbaşkanı Erdoğan’a aynen katılıyorum. Ama İsmail Kahraman yeni anayasada laiklik olmayacak diyor. Hanginize inanalım!

Laiklik, sekülerizm teknik tartışmalarına girmeden, en sade biçimiyle ‘’Laiklik tüm inançların teminatıdır. Bir inancın başka bir inancı yok saymadığı, her inanca eşit bakıldığı, her inancın özgürce ifade edilebildiği ve yaşam alanı bulabildiği sistemdir; Laiklik.’’

Bir zamanlar çok tartışılan, laiklik tehlikede değildir açıklamaları yeterli görülmemiş, laiklik bizatihi tehlike olarak görülmüş olmalı ki; yeni anayasada ‘’Laiklik’’ olmasın deniyor.

Soru, görüş ve düşünceleriniz için; ergun.aydogan@yahoo.com.tr

Bu yazı toplam 963 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Haberler Ankara | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 545 221 98 97 | Faks : 0 850 303 80 36 | Haber Scripti: CM Bilişim